ForsideIngeniør mv.

Adgangskursus til ingeniør- eller landinspektøruddannelsen

Vælg mellem to forløb

Adgangskurset til ingeniør- eller landinspektøruddannelsen kan gennemføres på enten 1 år eller 1,5 år. Uanset hvilket forløb du vælger, vil du have de samme fag, med samme pensum og på samme niveau. Det 1,5-årige forløb giver dig ekstra tid til at fordybe dig i fagene og mulighed for at afslutte enten dansk eller matematik med et projekt.

Adgangskursus til ingeniør- eller landinspektøruddannelsen

Vælg mellem to forløb

Studiestart på de to forløb

Det 1,5-årige adgangskursus:

• Ansøgningsfrist 1. januar
  • Studiestart i slutningen af januar

Det 1-årige adgangskursus:

• Ansøgningsfrist 1. juli
  • Studiestart i begyndelsen af august

Projekt på det 1,5-årige forløb

Det 1,5-årige forløb afsluttes med et projekt, der skrives i enten dansk eller matematik. Projektet udarbejdes typisk i grupper af mindst to studerende og skal være enten emne- eller problemorienteret. I dansk kunne det eksempelvis handle om emner som fremme af demokrati, ligelig fordeling af velfærdsgoder, menneskerettigheder eller ingeniøretik. I matematik kan projektet tage udgangspunkt i emner som integral- eller vektorregning, hvor man f.eks. kan beregne volumen af en flaske, eller anvendelsen af differentialregning, hvor udvikling af epidemier kunne være et eksempel.

Udover at opnå en dybere viden om et specifikt emne, får du også værdifuld erfaring med at skrive projekter og samarbejde i grupper, hvilket er vigtige kompetencer til universitetsstudier. På siden ”Studerende fortæller” kan du læse om Lasse og Joachim, som begge har skrevet projekt i matematik. De oplevede, at både deres valgte emne og erfaringen med gruppe- og projektarbejde gav dem et forspring på universitetet.

Projektet på det 1,5-årige forløb erstatter den mundtlige eksamen i faget.